PC-urile își pierd farmecul. Livrările au scăzut cu 3% de la începutul anului

de: Florin Cașotă
11 04. 2019

PC-urile nu mai au farmecul pe care-l aveau odată și asta se vede și în vânzările de calculatoare.

Piața mondială de PC-uri (inclusiv desktop-uri, laptop-uri și stații de lucru) a scăzut cu 3% în primul trimestru al anului 2019, comparativ cu 2018, conform analizei firmei de cercetare IDC.

În acestă perioadă, la nivel global, s-au vândut 58,5 milioane de computere. Gartner, o altă firmă de cercetare importantă, spune că scăderea din acest trimestru este defapt de 4,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cererea de laptopuri pe segmentul consumer este mică, însă pe segmentul corporate vânzările sunt bune datorită nevoii de schimbare a aparaturii vechi. Cu toate acestea, chromebook-urile se vând foarte bine, iar creșterea ar fi de două cifre, comparativ cu primul trimestru 2018, și dacă acestea ar fi fost luate în considerare în analiza Gartner, atunci scăderea pieței ar fi de 3,5%.

Un alt motiv al acestui declin ar fi ‌incapabilitatea Intel de a livra suficient de multe procesoare pentru producători. Mai ales că există o cerere foarte mare de procesoare entry-level. De aceea, cei mai importanți producători de PC-uri au început să caute și alți furnizori, în special AMD.

HP, Lenovo și Dell sunt producătorii care dețin aproape 60% din piață

În opinia IDC, HP Inc. este liderul pieței de computere cu o cotă de piață de 23,2% (+0,5%) urmat de Lenovo cu 23% (+1,1%) și de Dell Technologies cu 17,7% (+0,8%). Topul este completat de Apple și Acer.

De partea cealaltă, Gartner o vede pe Lenovo lider cu o cotă de piață de 22,5% (+2,4%), urmată de HP cu o parte de 21,9% din total (+1,2%) și de Dell cu cotă de piață de 17,6% (+1,6%). În top urmează Apple, Asus și Acer.

Primii trei jucători din piață și-au crescut vânzările, în ciuda lipsei de procesoare, concentrându-se pe produse high-end și jucătorii mai mici au pierdut pentru că nu au avut procesoare, potrivit Gartner.

Microsoft se bucură de succes cu produsele hardware pe care le-a scos în ultimii ani. Compania nu se află printre cei mai importanți producători de PC-uri din lume, dar în SUA, Microsoft a ajuns pe locul cinci cu o cotă de piață de 4,1% în primul trimestru al anului.